مشاوران برتر

مشاوران برتر

مشاوره تحصیلی و خانواده تلفنی
مشاوران برتر

مشاوران برتر

مشاوره تحصیلی و خانواده تلفنی

برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد شیمی 1403

علم شیمی در میان رشته فیزیک و زیست شناسی قرار دارد. شیمی به موضوعاتی همچون بر هم کنش اتم ها و مولکول ها از طریق پیوندهای شیمیایی و تشکیل ترکیبات شیمیایی می پردازد. پایه و اساس علم شیمی، نظریه اتمی است که بیان می دارد تمام مواد از واحدهای کوچکی به نام اتم ساخته شده اند. یکی از یافته های کلیدی که در شیمی وجود دارد این است که  وقتی یک واکنش شیمیایی رخ می دهد و مقدار انرژی که از دست می رود، همواره یکسان است. این امر ما را با مفهوم تعادل، ترمودینامیک و سینتیک شیمیایی اشنا می کند.

همه چیزهایی که در زندگی می بینیم و لمس می کنیم از اتم تشکیل شده است. به کوچک ترین واحد تشکیل دهنده هر ماده، اتم می گویند. اتم از یک هسته مرکزی که با بار مثبت احاطه شده است، تشکیل می شود. همچنین به کوچک ترین ذره تشکیل دهنده یک ماده که ویژگی های آن را دارد مولکول می گویند. یک مولکول از یک یا چند اتم تشکیل شده که با پیوند شیمیایی بهم متصل هستند.

گذراندن مقطع کارشناسی ارشد با توجه به رشته تحصیلی به دو طریق امکان پذیر است:

  1. کارشناسی ارشد پیوسته: دوره شش یا نهایتا هفت ساله ای است که برای رشته های خاص در حال ارائه می باشد و پیش نیاز ورود به آن، مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی می باشد. در این دوره دانشجو ملزم به پشت سر گذاشتن 172 تا 182 واحد درسی می باشد. 
  2. کارشناسی ارشد ناپیوسته: دوره دو یا نهایتا سه ساله ای است که پیش نیاز ورود به آن داشتن مدرک لیسانس یا کارشناسی می باشد. در این دوره بایستی 28 تا 32 واحد درسی پشت سر گذاشته شود که 4 تا 10 واحد آن به پایان نامه اختصاص دارد. 




منبع: برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد شیمی 1403

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد