مشاوران برتر

مشاوران برتر

مشاوره تحصیلی و خانواده تلفنی
مشاوران برتر

مشاوران برتر

مشاوره تحصیلی و خانواده تلفنی

شرایط تغییر رشته کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری

در هر سال کارشناسان تیم مشاوره تحصیلی مشاوران برتر با داوطلبان متعددی رو به رو می شوند که به دلایل متعدد همچون اشتباه انتخاب رشته کنکور ارشد، قصد دارند رشته و یا گرایش تحصیلی خود را تغییر دارند و سوالاتی هول محور موضوع شرایط تغییر رشته کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری برایشان مطرح می گردد. با مطالعه این مقاله می توانید پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

امکان تغییر رشته تنها با کسب تکلیف از معاونت آموزشی دانشگاه امکان پذیر می باشد.

شرایط تغییر رشته کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری 1401

داوطلبان می بایست در زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد از میان رشته های کارشناسی ارشد که در دفترچه ثبت نام ارشد درج شده است، رشته مورد علاقه خود را انتخاب نمایند و با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش نسبت به ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد اقدام نمایند.

در این میان برخی از داوطلبان پس از کسب رتبه قبولی کارشناسی ارشد و ثبت نام در دانشگاه تصمیم به تغییر رشته در کارشناسی ارشد می گیرند. امکان موافقت با تغییر رشته به کارشناسی ارشد رشته های پزشکی و وزارت بهداشت بسیار نادر می باشد و صرفا لیست رشته های مجاز که در (دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت) درج می گردد، امکان ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت را خواهند داشت.

 




منبع: تغییر رشته کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری

سامانه آموزشیار

دانشگاه آزاد یکی از پرطرفدارترین دانشگاه های شهریه پرداز است که به دو صورت باکنکور و بدون کنکور اقدام به جذب دانشجو می کند. دانشگاه آزاد یکی از پرجمعیت ترین دانشگاه های کشور است و برای مدیریت امور مختلف اقدام به سامانه های گوناگونی همچون آموزشیار (سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد) به نشانی اینترنتی edu.iau.ac.ir نموده است. البته یادآور می شویم که اولین سایت دانشگاه آزاد، Azmoon.org می باشد.

سایت آموزشیار دانشگاه آزاد یکی از زیر دامنه های سایت اصلی دانشگاه آزاد (Azmoon.org) می باشد که به منظور یکپارچه سازی امور آموزشی طراحی و راه اندازی شده است و خدمات و امور مختلف دانشجویی در این سامانه انجام می شود و رابط کاربری بسیار آسانی دارد. امکانات سایت آموزشیار به شرح ذیل است:



منبع: ورود به سایت آموزشیار

ورود به سامانه وادانا

سامانه آموزش مجازی وادانا دانشگاه آزاد برای یکپارچه سازی آموزش الکترونیکی و آموزش مجازی شروع به کار کرده است و دانشجویان دانشگاه آزاد با ورود به سامانه وادانا دانشگاه آزاد به نشانی vadamap.iauec.ac.ir می توانند در کلاس های درسی آنلاین دانشگاه آزاد شرکت نمایند. گروه مشاوره تحصیلی مشاوران برتر این مقاله را به موضوع VADANA اختصاص داده است و شما عزیزان می توانید سوالات خود را با کارشناسان ما مطرح نمایید و پاسخ خود را دریافت کنید.

دانشجویان تمام واحدهای دانشگاه آزاد برای ورود به کلاس های مجازی خود می بایست وارد این سامانه شوند و پس از انتخاب نام استان و واحد دانشگاهی خود، به سامانه راه خواهند یافت. دانشگاه آزاد زیردامنه های دیگری همچون ورود به سامانه آموزشیار را برای دانشجویان، اساتید و پرسنل خود راه اندازی نموده است.



منبع: ورود به سایت وادانا

ورود به سامانه دان

سامانه دان نسخه به روز شده سایت دانان به نشانی اینترنتی daanaan.daan.ir می باشد که با هدف عملکرد بهتر آموزش مجازی دانشگاه آزاد راه اندازی شده است. ابتدا مسئولین دانشگاه آزاد با راه اندازی "سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد یا وادانا" به استقبال آموزش های مجازی رفتند و سپس با به روز نمودن سامانه وادانا به سامانه دانان سعی در ارتقا کیفیت آموزش مجازی داشتند و این پایان ماجرا نبود و با به روز رسانی سایت دانان در نسخه جدید با عنوان سایت دان بار دیگر سعی به بالا بردن سطح کیفیت آموزش مجازی دانشگاه آزاد داشتند. در حال حاضر اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد با ورود به سامانه دان دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی daan.ir می توانند در کلاس های آنلاین حضور به عمل آورند.

پس از شیوع ویروس کرونا و تصویب آموزش های آنلاین و یا آموزش برخط در دانشگاه آزاد، اولین سامانه ای که توسط این دانشگاه راه اندازی شد، LMS بود. چندی نگذشت که سامانه وادانا به عنوان نسخه پیشرفته تر برای دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد رونمایی گردید.



منبع: ورود به سایت دان

زمان ثبت نام کنکور سراسری

ثبت نام در کنکور سراسری راه ورود به رشته و دانشگاه های پرمتقاضی می باشد. فعل حال اکثریت دانشگاه ها (85 درصد)، لیست رشته های موجود را به صورت بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ارائه می دهند. اما همچنان تنها راه ورود به رشته ها و دانشگاه های دسته اول شرکت در بزرگترین ماراتن علمی یعنی "کنکور سراسری" می باشد. آزمون مذکور در سه گروه اصلی؛ علوم تجربی، علوم انسانی و ریاضی - فیزیک و دو گروه شناور؛ هنر و زبان های خارجی برگزار می گردد. همچنین در صورت بروز هرگونه سوال در رابطه با زمان ثبت نام کنکور سراسری می توانید با ثبت درخواست مشاوره تلفنی تحصیلی از کارشناسان ما پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

داوطلبان جهت ثبت نام در کنکور سراسری می بایست از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام نمایند.

زمان ثبت نام کنکور سراسری و آزاد 1401

آزمون سراسری دانشگاه های سراسری و آزاد چند سالی است که با یکدیگر ادغام شده و یک آزمون ورودی برای ورود به تمامی دانشگاه ها برگزار می گردد. در سال های گذشته معمولا آزمون مذبور در تیر ماه برگزار شده است و واجدین شرایط در بهمن ماه اقدام به انجام فرآیند ثبت نام در سایت سازمان سنجش به نشانی Sanjesh.org می نمایند. آخرین اطلاعیه سازمان سنجش، مبنی بر این بوده است که ثبت نام کنکور سراسری از تاریخ 1400/11/10 آغاز و تا تاریخ 1400/11/17 ادامه خواهد داشت.

تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری: 17 بهمن ماه لغایت 20 بهمن ماه 1400.



منبع: مهلت ثبت نام کنکور سراسری