مشاوران برتر

مشاوران برتر

مشاوره تحصیلی و خانواده تلفنی
مشاوران برتر

مشاوران برتر

مشاوره تحصیلی و خانواده تلفنی

برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد علوم زمین 1403

علوم زمین یا زمین شناسی به همه دانش هایی که به سیاره زمین مربوط هستند، گفته می شود. زمین شناسی علم مطالعه مواد معدنی، ساختارها و منابع انرژی داخل یا روی سطح زمین می باشد. از جمله دانش هایی که به شناخت زمین کمک می کنند شامل (زمین شناسی، فیزیک، جغرافیا، هندسه، ریاضی، ژئوفیزیک، شیمی و زیست شناسی) می شود. این دانش برای کشف و استفاده بهینه از منابع زمینی و مدیریت آن ها به انسان کمک می کند. علوم زمین، انسان را در کشف منابع زیرزمینی و استفاده استراتژیک از آن ها یاری می دهد.

کسانی که به سیاره خود، زمین و مطالعه آن ها علاقه دارند می توانند این رشته را انتخاب کنند زیرا که میزان علاقه شخص برای ورود به یک رشته یکی از دلایل انتخاب این رشته و موفقیت در آن می باشد. رشته علوم زمین به دلیل ارتباط کاری مستقیم یا غیر مستقیمی که با طبیعت دارد، برای افراد طبیعت دوست مناسب است. علاقه به دروس زمین شناسی، فیزیک، شیمی، ریاضی و جغرافیا و همچنین دروس حفظی لازمه موفقیت در این رشته می باشد. داشتن نیروی جسمانی و روحیه کار تیمی به دلیل آن که در برخی از زمینه های این رشته باید مدتی را در طبیعت حضور داشته باشید، لازمه انتخاب این رشته می باشد.

زمین شناسان برای جمع آوری اطلاعات می توانند از روش های مختلفی بهره ببرند. از جمله این روش ها: تصاویر هوایی و ماهواره ای، حفاری، نقشه برداری، اندازه گیری و لرزه نگاری های الکترومغناطیسی می باشد. از وظایف زمین شناسان می توانیم به ارزیابی ایمنی و تاثیر ایجاد یک سد یا تونل در یک پروژه عمرانی، جستجوی منابع انرژی و معادن معدنی مانند نفت و گاز، طراحی برنامه های اکتشاف منابع آبی جدید، تحقیق و پژوهش در حیطه زمین شناسی، تهیه و تفسیر نقشه های زمین شناسی و... اشاره کنیم. رشته علوم زمین، بازار کار متنوع و گسترده ای دارد که فارغ التحصیلان در این رشته می توانند در سازمان های مختلفی از جمله سازمان اکتشافات معدنی و زمین شناسی کشور، ذوب آهن و وزارتخانه های نفت، نیرو، راه، جهادکشاورزی و... مشغول به کار شوند.



منبع: برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد علوم زمین 1403

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد