اکثر آزمون های استخدامی و تحصیلی کشور، برای ثبت نام داوطلبان مبلغی معین و از پیش تعیین شده را دریافت می کنند. سازمان تامین اجتماعی نیز از این روند مستثنی نبوده و اقدام به دریافت هزینه ای تحت عنوان هزینه ثبت نام می کند. هزینه ثبت نام آزمون استخدامی تامین اجتماعی در زمان نام نویسی آزمون تامین اجتماعی دریافت شده و در واقع مجوز ورود شما به صفحه ثبت نام و بارگذاری مدارک می باشد. چنانچه ثبت نام خود را به نفر دومی می سپارید توصیه می کنیم، با مطالعه دفترچه ثبت نام و آگاهی از میزان پرداختی ثبت نام، خود را از خطر سو استفاده دور نگه دارید.
در سال جاری هزینه ثبت نام استخدامی سازمان تامین اجتماعی، 370 هزار تومان می باشد که 2 هزار تومان آن به هزینه خدمات پیامکی داوطلب اختصاص یافته است. پرداختی داوطلب باید از طریق کارت بانکی امن دارای رمز اینترنتی انجام شود. در این جا برای برخی از داوطلبان سوال پیش می آید که آیا کارت بانکی باید به نام خودشان باشد یا نه؟! در پاسخ به این داوطلبان باید گفت خیر، هیچ الزامی در این مورد وجود ندارد و شما می توانید واریزی را از هر کارت بانکی معتبری انجام دهید. شما داوطلبان پس از واریز وجه، کدی تحت عنوان توکن پرداخت دریافت خواهید کرد. این توکن برای هر داوطلب، به طور اختصاصی و منحصربه فرد بوده و کلید ورود شما به صفحه ثبت نام است. ضروری است توکن پرداخت را تا اتمام مراحل ثبت نام، و دریافت کد رهگیری در دست خود داشته باشید تا اگر در هریک از مراحل ثبت نام به مشکلی برخوردید امکان ورود مجدد در اختیارتان باشد.